Ligoninės Konsultacinėje poliklinikoje startavo skambučių centras. Jis padės pacientams greičiau užsiregistruoti pas gydytoją, sumažins tinklo apkrovą ir psichologinę įtampą.
Klausosi įrašo
Pacientai tiek medikams, tiek žurnalistams ne kartą yra išsakę nusiskundimų, kad labai sunku prisiskambinti į ligoninės Konsultacinės poliklinikos registratūrą. Žmonės sako skambiną po keliasdešimt kartų, tačiau pavyksta tik išklausyti įrašą, kad šiuo metu visi registratoriai užimti. Net pralaukę keliasdešimt minučių gyvo registratoriaus balso pacientai tvirtina taip ir neišgirstą.
Pats ligoninės vadovas Linas Blažaitis pripažino sulaukęs žmonių skundų, kad pas gydytoją nepavyksta prisiregistruoti savaitėmis ar mėnesiais, nes registratorės neva geria kavą ir tyčia nekelia ragelio. Tad pasitarus su specialistais buvo nuspręsta įdiegti naujas technologijas – skambučių centrą.
Ligoninės informatikos specialistas Matas Matulaitis paaiškino, kad piko valandomis, kurios paprastai būna nuo registratūros darbo pradžios iki pietų, skambina tikrai labai daug žmonių. Nepavykus prisiskambinti jie bando dar ir dar kartą. Pacientai kantriai klauso informacinį įrašą įsivaizduodami, kad registratorė tuoj pat atsilieps, tačiau net nenutuokia, jog tuo pačiu metu įrašo klausosi dar keliasdešimt žmonių. Tad galimybė, kad pasiseks būtent tau, minimali.
– Įdiegus skambučių centrą vienu metu laukti savo eilės klausydami informacinį įrašą gali daugiausiai trys žmonės. Jei tuo pačiu metu paskambins ketvirtas, jis girdės telefono užėmimo signalą, – aiškino M. Matulaitis. – Taigi žmogus negaiš nervindamasis, o bandys prisiskambinti po kurio laiko.
Valdys informaciją
Žinoma, protingiausia būtų skambinti ne po minutės ar dviejų, o po valandos, mat praėjus piko laikui į registratūrą pavyksta prisiskambinti iškart. Statistika rodo, kad vidutiniškai registratorė atsiliepia per 33 sekundes ir vienam pacientui priregistruoti užtrunka apie minutę ir 10 sekundžių. Vidutiniškai per dieną į Konsultacinio skyriaus registratūrą paskambina 170 pacientų, per mėnesį – daugiau nei 8 tūkst.
Naujoji sistema puiki tuo, kad pagal telefono numerį atpažįsta asmenį ir kompiuterio ekrane iškart atsiverčia paciento registracijos kortelė, tokiu būdu sutaupoma laiko. Suprantama, registratorė visuomet perklausia, ar bendrauja su būtent tuo pacientu, kurį pagal telefono numerį atpažino kompiuteris, mat gali būti taip, kad žmogus skambina iš kito telefono ar nori pas gydytoją priregistruoti ne save, o giminaitį.
Dar vienas privalumas – skambučių centras fiksuoja absoliučiai visus skambučius ir juos išfiltruoja. Registratorė ekrane mato neprisiskambinusiojo numerį, tad atsilaisvinusi visuomet perskambina. Taigi pacientui nebereikia nervintis ir keiksnoti, kad registratūros telefonas vis užimtas.
– Skambučių centro funkcionalumas ir žavesys yra tas, kad mes patys matysime ir valdysime visą informaciją: kiek sulaukėme skambučių, kiek jų praleidome, kiek kartų atsiliepė kiekviena registratorė, kokia pokalbių trukmė ir t. t., – džiaugėsi Matas Matulaitis.
Galės kontroliuoti
Ligoninės vadovas Linas Blažaitis kalbėjo, kad skambučių centras turi ir kontrolės funkciją, mat galima matyti registratorių darbą – kiek laiko neatsiliepta į skambučius, ar pasitraukus nuo pulto atsiliepimo funkcija peradresuota kolegei ir kt.
Kita vertus, skambučių centrui fiksuojant visus skambučius ir patiems pacientams nepavyks sukčiauti. Mat jie mėgsta priekaištauti, kad į registratūrą neprisiskambina jau keli mėnesiai arba registratorės atsiliepia tik po šimtojo skambučio. Tokiam pacientui medikai galės tiksliai nurodyti, kada ir kiek kartų jis skambino. Be to, visi pokalbiai įrašomi, tad pasiskundus, jog registratorė bendravo nemaloniai, bus galima patikrinti, ar priekaištai pagrįsti.
Naująja sistema džiaugiasi ir pačios registratorės. Moterys kalbėjo, kad pradėjus jai veikti skambučių į registratūrą akivaizdžiai sumažėjo. Mat dėl perskambinimo galimybės pacientas iškart užregistruojamas ir daugiau registratūros telefono numerio neberenka.
Nors skambučių centro sistema – nepigus malonumas, anot L. Blažaičio, pacientų ir registratorių emocinė būklė kur kas svarbesnė. Ligoninės vadovas kalbėjo, jog būtų puiku sulaukti grįžtamojo ryšio – sužinoti, kaip pacientams sekasi registruotis telefonu, internetu. Medikai pasirengę dėti visas pastangas, kad registracija vyktų kuo sklandžiau.
Kad ir kiek problemų padės išspręsti skambučių centras, pagrindinė iš jų išliks ne tik mūsų rajono ligoninėje, bet ir visoje šalyje. Kol trūks gydytojų specialistų, tol pas juos prisiregistruoti bus sunku, o pas kardiologus ir endokrinologus talonėliai dings per pirmąsias registracijos valandas. Anot ligoninės vadovo L. Blažaičio, nors specialistų trūkumo skambučių centras neišspręs, tačiau emocinę įtampą sumažins.
Santaka [žiūrėta 2022-10-07] Prieiga per internetą